Mengalami Asal Gelombang Hallyu!

 

Siapa yang tidak tahu mengenai fenomena K-Pop? Gelombang Hallyu? Generasi Gadis? Gaya Gangnam oleh Psy? Populariti KPOP meletup pada tahun 2004. Kemudian, KPOP bermula sebagai riak di Korea dan berubah menjadi "The Hallyu Wave" pada awal tahun 2010. Populariti "The Hallyu Wave" yang luar biasa telah menjangkau Asia, Eropah, Timur Tengah, Afrika, Amerika, Amerika Syarikat dan Kanada. Kini menjadi perniagaan berjuta-juta dolar yang sangat berjaya jika bukan perniagaan berbilion-bilion dolar.

Populariti K-Pop telah berkembang begitu banyak, konvensyen dan Pameran diadakan setiap tahun di banyak negara dengan tema "Korean Hallyu". Saya pernah mengunjungi Vietnam dan Jepun, di mana K-Pop identik dengan degup jantung selebriti Korea, produk kecantikan, dan barisan pakaian fesyen. Di Amerika Syarikat, LA juga mengadakan acara K-Con anuual.

Fenomena K-POP mempunyai akarnya yang rendah ditanam di Korea, sejak dari agensi bakat pertama yang dibuka dengan konsep “Hallyu Wave” yang belum diuji. Sebenarnya, KPOP secara tradisional menjadi hiburan media tempatan di Korea, tidak pernah mencapai kejayaan ketika mereka berusaha untuk keluar dari Korea Selatan. Tidak sampai 2004 kita melihat KPOP meletup menjadi fenomena Global. Hari ini, beberapa agensi bakat belanjawan bernilai ratusan juta dolar mewakili selebriti terkenal seperti Kim Tae Hee, G-Dragon, Big Bang, Red Velvet, APink, Black Pink, BTS dan kegemaran saya, SNSD.

 

Foto Ahli Penuh Muzium SMTown SNSD

 

Agensi bakat ini unik di seluruh dunia, kerana mereka melakukan satu perkara yang tidak dilakukan oleh agensi bakat lain di planet ini, termasuk agensi dengan anggaran besar di Amerika Syarikat. Mereka melatih dan mencungkil bakat mereka sendiri.

Mungkin mustahil bagi peminat KPOP untuk mempercayai tetapi, bakat Korea ini tidak dilahirkan dengan nyanyian dan tarian yang mengagumkan yang mungkin pernah anda lihat dan dengar dalam rancangan dan video muzik. Mereka dipupuk dan diperbaiki oleh agensi bakat seperti SM Entertainment. Mereka dicari pada usia yang sangat muda dan berlatih selama bertahun-tahun sebelum memulakan debutnya, dan anda harus tahu, kejayaan tidak dijamin. Hanya kerana mereka berada di sebuah agensi hiburan tidak bermaksud mereka dijamin berjaya, terdapat banyak kumpulan gadis dan lelaki yang melakukan debut dan pudar.

 

ADAKAH ANDA TAHU?

Suzy Bae, "The First First Love", dicemari ketika dia mencuci tangan di bilik mandi? Tiada jenaka. Hebat.

Agensi bakat Korea membelanjakan sejumlah besar wang untuk mengupah dan mengekalkan guru berbakat dalam bakat pelbagai disiplin yang diperlukan untuk mengembangkan bakat Korea mereka. Dari jumlah bakat yang keluar dari Korea, mereka mesti melakukan sesuatu dengan betul.

Salah satu agensi bakat yang bertanggungjawab untuk menghasilkan bakat K-Pop yang sangat berbakat dan berjaya adalah Hiburan SM. Mereka adalah salah satu daripada 3 agensi bakat berpengaruh di Korea Selatan. Mereka membuka sebuah bangunan popular yang dipanggil Muzium SMTown yang menarik ribuan pelancong dan penduduk tempatan setiap bulan. Mudah didapati, hanya pergi ke COEX Mall dan melihat ke luar. Di sebelah Mall adalah bangunan Muzium SMTown.  Lihat lawatan video COEX Mall di sini.

SM Entertainment adalah agensi di belakang Kangta, BoA, TVXQ, CSJH The Grace, Super Junior, Zhang Li Yin, Girls Generation, Shinee, F (x), Go Ara, Isk, Lee Yeon Hee, EXO, TVXQ, Red Velvet, dan lebih banyak lagi.

 

Bilik Super Junior Museum SMTown

 

Mereka sangat sukses, SM Entertainment membuka sebuah muzium bernama SMTOWN Museum untuk memaparkan sejarah agensi dan bakat mereka, mereka memperlihatkan sumbangan berharga yang diberikan kepada industri hiburan Korea "Hallyu Wave".

SMTOWN Museum terletak di COEX Artium. Bangunan ini dibuka secara rasmi untuk umum pada 14 Januari 2015. Ia terletak secara strategik di sebelah Starfield COEX Mall di Yeongdong-daero, Korea Selatan. Jadi siapa yang memiliki Muzium SMTOWN?

Konglomerat perniagaan di belakang SMTOWN Museum dan kumpulan K-Pop yang sangat berjaya seperti Girls Generation dan artis tunggal seperti BOA adalah SM Entertainment.
Muzium SMTOWN dibina di atas dan menempati seluruh tingkat ke-3 SMTOWN COEX ARTIUM. SMTOWN Museum adalah yang pertama menggabungkan hiburan, pameran, teknologi, dan pengalaman, secara kronologi menampilkan setiap bakat mereka yang berjaya.

Dari lawatan saya ke sana, saya dapat dengan jujur ​​melaporkan bahawa ia adalah tempat nongkrong yang sangat popular untuk peminat muda. Saya berpendapat bahawa ia adalah Mekah untuk peminat K-Pop, Queen Bee untuk lebah peminat K-POP.

 

Pemandangan Jalan Luar Muzium SMTown

 

SM Entertainment telah menaikkan bar dengan menawarkan pelbagai tarikan menarik di muzium ini. Koleksi vintaj yang jarang berlaku dari arkib SM Entertainment dipamerkan. Ini digunakan untuk menceritakan kisah artis SM dari debut mereka hingga hari ini.  Lihat lawatan video Muzium SMTown di sini.

Muzium SMTOWN menunjukkan kepada pengunjung asal-usul dan garis masa pelbagai artis berbakat SM Entertainment seperti SNSD, BOA, dan EXO. Terdapat banyak pemandangan untuk dilihat dan pengalaman untuk dinikmati di muzium.

Anda akan melihat kostum yang dipakai semasa persembahan dan promosi, dan bahkan melihat beberapa alat peraga yang digunakan dalam video muzik mereka. Bahagian menarik dari muzium ini adalah melihat proses produksi SM Entertainment, bilik rakaman suara palsu, dan banyak lagi.

Muzium ini adalah daya tarikan yang sangat popular, menarik peminat K-Pop dari Korea dan seluruh dunia ke bangunan itu kerana kombinasi inovatif hiburan, pameran, dan teknologi, semuanya ditujukan untuk membawa pengalaman yang mengasyikkan untuk peminat K-Pop .

Adakah anda tahu SM Entertainment adalah agensi K-pop utama pertama yang menggunakan laman web luar talian untuk menjejaki peminat kepada artis-artis K-pop?

SMTown Museum mempunyai sembilan pameran dengan lebih dirancang. Terdapat MCN Studio, di mana anda boleh mengambil gambar dengan pelbagai artis K-pop maya. Terdapat juga pameran SMTOWN Live Beyond Story, galeri artis, studio rakaman, SM Archive, kedai Muzium, dan "Dreams Come True" dengan pameran NCT.

 

Dewan Kemasyhuran Muzium SMTown
Gambar Lantai Teater Muzium SMTown

 

Sembilan Pameran Muzium SMTOWN dan Lagi

 

Muzium SMTOWN mempunyai khazanah musik K-Pop, seni, video, album, buku foto, pakaian pentas, peralatan, pakaian, dan fesyen yang dipakai oleh artis K-pop kegemaran anda untuk melihat, menyentuh dan merasai.

Setelah berjalan di sekitar Muzium SMTOWN, peminat K-POP akan menjumpai sebuah kedai yang mudah ditempatkan. Peminat boleh membeli produk berlesen, foto autograf dan banyak cenderamata di SMTOWN Shop. Saya melihat bantal "Soo Young" dari Girls Generation SNSD yang sangat saya perlukan. Saya pasti akan tidur nyenyak sambil meletakkan kepala di atas bantal itu!

Anda boleh menggunakan Studio Rakaman Muzium SMTOWN, bernyanyi bersama dengan aplikasi Karaoke dan menjalani impian nyata untuk merakam lagu pertama anda dalam rekreasi studio rakaman profesional.

The SMTOWN STUDIO adalah pengalaman pendidikan maya yang memberi peminat dan pelawat sekilas ke dalam pendidikan kehidupan nyata para seniman SM.

Pengunjung akan melihat gabungan persembahan live holografik dan rakaman di skrin Panavision yang besar di Teater SMTOWN. Persembahan hologram terapung merangkumi persembahan laris artis K-POP Super Junior, f (x), EXO dan TVXQ. Rakaman dengan kamera anda tidak dibenarkan.

'SMTOWN LIVE Beyond Story,' adalah jenama global SM yang merakam dan mengarkibkan pelbagai konsert artis SM di SM LIVE, dan mereka berada di belakang gambar peribadi pentas dan pemandangan.

Pameran SM Archives merangkumi foto, poster, album, dan video muzik dari pelbagai artis SM untuk anda nikmati. Anda akan mendapat penghargaan atas jumlah pekerjaan yang diperlukan untuk menyusun SM ARCHIVE.

 

Garis Masa Muzium SMTown
Lantai Teater SMTOWN

 

"DREAMS COME TRUE with NCT" menunjukkan kepada anda bagaimana album NCT artis K-Pop dihasilkan oleh SM Entertainment.

"SPECIAL EXHIBITION" mempamerkan momen-momen istimewa yang diambil dari para artis SM bersama SM Entertainment. "ARTIST GALLERY" mempamerkan kostum yang dipakai oleh artis SM dan alat peraga yang dipersembahkan oleh para artis.

Peminat dan pelawat K-Pop boleh merakam nyanyian mereka di dalam mockup studio rakaman yang digunakan oleh seniman SM Entertainment.

Melalui augmented reality (AR), peminat dan pengunjung K-Pop akan dapat mengambil gambar dan video artis K-Pop kegemaran mereka dan membawanya pulang. Bukankah realiti maya mengagumkan?

Sebelum anda sampai ke kedai percetakan Foto, anda harus melalui ruangan yang mengandungi kostum Girl's Generation yang dipakai oleh SNSD.

 

Persembahan Video Muzium SMTOWN
Gambar Muzium SMTown Yoona

 

Perhentian terakhir adalah kedai percetakan Foto. Anda boleh membeli gambar cetak dan video yang diambil dengan realiti tambahan maya dengan anda dan artis K-Pop. Saya meletakkan tambang di rak kipas K-Pop di rumah. Anda akan menjadi iri hati rakan-rakan peminat K-Pop anda.

 

Kedai Foto Muzium SMTOWN

 

SMTOWN LIVErary Cafe terletak di Tingkat 4, merupakan perhentian terakhir Jelajah Muzium SMTOWN. Kafe menjual kopi, minuman, dan makanan sementara banyak pengunjung bersantai di tempat duduk. Pada masa yang sama, pelbagai lagu artis SM dimainkan di kafe.

Kafe ini juga menjual kek cawan Girls Generation, kuih mini Red Velvet, smoothie Super Junior, dan ais krim EXO. Lain kali saya berkunjung, saya akan mendapat beberapa kek cawan Girls Generation dan mendapatkannya gangsa. Hanya bergurau.

Sekiranya anda lapar dan saya memang berjalan-jalan di atas, ke bawah dan di sekitar Artium dan Muzium, dapatkan makanan yang enak di restoran Korea yang terletak di sana. Saya tidak dapat menemuinya, tetapi ada masa lain

Terdapat juga pameran khas. Shhh. Itu rahsia. Anda mesti pergi ke SMTown Museum untuk melihatnya. Lihat? Terdapat banyak perkara yang dapat dilihat dan dilakukan di SMTOWN Museum.

 

Kafe Muzium SMTOWN
Eskalator Muzium SM TOWN

 

Pembinaan SMTOWN Museum dan pameran dan pameran hiburannya adalah langkah pertama untuk masa depan, pertumbuhan, dan kejayaan Hallyu Wave dan K-POP.
Muzium SMTOWN dan SMTOWN COEX Artium mestilah berhenti di tempat lawatan untuk peminat dan jemaah K-POP.

Hallyu Wave ada di sini untuk tinggal, dan generasi akan datang dapat menemui dan menikmati fenomena K-POP untuk diri mereka sendiri di SMTOWN Museum. Sekiranya kolej Korea mengajar K-POP 101, saya mungkin akan menghadiri kursus ini.

 

Lokasi
513 Yeongdong-daero, Samseong 1 (il) -dong, Gangnam-gu, Seoul
Waktu Pembukaan
Isnin hingga Ahad: 11 pagi - 10 malam

 

Gambar Muzium SMTown Gadis SNSD

 

Bincang dengan Authentic pada "Saluran Youtube Seoul of Korea."Langgan, Tonton, Catatan dan Suka.

Jadilah ahli The SOK Nation! KPop, Ijazah Sarjana Muda, dan bulgogi tidak termasuk!

Kamulah yang mendorong kita untuk terus berjaga sepanjang malam membakar lilin untuk menulis. Berjuang!

PENAFIAN: Perenggan di atas adalah percubaan saya untuk humor Inggeris Korea. Saya orang Korea-Amerika, jadi saya percaya ia baik. Sekiranya anda tidak menyukainya, maka jangan baca perenggan di atas. Terlambat, anda sudah berjaya melakukannya.

 

Asia-Gadis-dan-Asia-Budak